Vins que venen amb un somriure

tocatdelalaUn vi, penseu en qualsevol que tinguem vist o els milers que encara no heu tingut a una copa, després de viure la mística de la vinya i néixer a la intimitat del celler, aquell preciós producte ja és a punt dins una ampolla i el seu enòleg , el propietari, la família i amics creuen amb tota raó i arguments que el seu fill blanc, negre, rosat, dolç o escumós mereix tenir la oportunitat de ser viscut i reconegut per tothom.

No parlem dels vins dels grans racons de la Borgonya o el Rin amb més de 500 anys a l’esquena, els millors terroirs de burdeus, Piemonte o Rioja que fa 200 anys que no toquen les etiquetes ni els noms, o dels vins on el nom de l’autor o la reputació d’una vinya molt especial fa que es venguin a Sothebys de Nova York. Parlem dels vins que acompanyen el pa nostre de cada dia, els que portem a un sopar d’amics o el vi i el postre que portem diumenge al dinar de familia. Els vins de les persones i per les persones en els moments del vi.

z_mentider

Internet i les xarxes socials faran feina per apropar-nos el vi davant el nas, els crítics, les revistes o les guies que puntuen també ajudaran a trucar la porta. Els equips comercials, els distribuïdors, importadors el faran moure amunt i avall per tot el planeta… però arribarà el moment de la veritat per la majoria: la solitud del punt de venda on deixa de ser la nineta d’un sol ull per ser un personatge estàtic que comparteix espai amb molts d’altres de semblants i de diferents en el que son com a vi, i també com els han vestit: el nom, l’ampolla, etiquetat, capsula…

z_comtaovellesEls vins han de lluitar als punts de venda una batalla silenciosa on el poder el te la mirada del client quan no hi ha un venedor que recomani un o un altre, i ara que n’hi ha cada cop més i que els supermercats o a les botigues especialitzades ja no poden tenir menys de 200 o 300 de diferents es més difícil cridar l’atenció… i davant d’aquesta complexa realitat comparativa cada cop veiem com apareixen més propostes on la clau de la venda és l’humor.

Hi ha vins amb humor internacional per aquells que agafen les maletes, i que per superar barreres idiomàtiques aposten per l’humor gràfic com el Compta Ovelles que tothom pot entendre. D’altres que el que volen es ser feliços a casa i utilitzen paraules provocatives com El Mentider i expressions col·loquials que sols nosaltres entenem com Perepunyetes, 3 peus al gat o Tocat de l’Ala.

perepunyetes2

Els insults que omplen les ampolles del “Cabronet” o el “Xitxarel.lo” son el tro i la trona d’aquest estil i possiblement un dels casos d’èxit que s’han d’estudiar a les escoles de màrqueting, ens fan fer un esbós de somriure i qui sap si agafar l’ampolla de l’estanteria per mirar be els detalls, del contacte físic a la caixa del super sols hi ha un petit pas.

Cadascú amb el seu estil, humor subtil, parodia, critica, toc sensible, ingeni gràfic, estil pallasso, escatològic, barruer o inteligent tots sembla que funcionen en el curt termini i especialment en els vins de preu econòmic i gama mitjana, aquells que no tenen els 100 punts Parker però que guanyen cada dia 100 punts al carrer.

xitxarello

PER ACABAR UNA GALERIA D’IMATGES AMB DIFERENTS ESTILS HUMORÍSTICS

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s